2018 Cornwall met de R1150R

Ik heb meerdere reizen georganiseerd, maar altijd in een informele context. Ik vind het leuk om andere motorrijders te laten genieten van de mooie wegen die in de loop der jaren heb ontdekt.
Als je een meerdaagse motortoertocht wilt organiseren, kan ik je misschien wel helpen met hotels en routes.
In deze secties vind je meer informatie over de reizen die ik gemaakt heb.
Locked
KJP Heijkoop

2018 Cornwall met de R1150R

Post by KJP Heijkoop » 18 Dec 2018, 16:23

In het voorjaar van 208 ben ik samen met mijn zoon op de BMW R1150R naar Cornwall geweest. We hadden slechts 5 dagen, dus niet veel.
's Morgens rond 0900u de trein in Calais gepakt en dus rond 0830u in Engeland. Daarna is het nog zeker 650 km, dus nabij Stonehenge een kamer in het in een 16e-eeuws hotel betrokken. 's Avonds in een Indiaas restaurant aan de overkant gegeten.
De volgende dag doorgestoomd naar een camping nabij Falmouth. Daar hebben ze safaritenten staan: geheel ingerichte bungalowtenten, met keuken, bedden, verlichting etc.
Image

De derde dag een mooie rondtoer gemaakt in het uiterste zuiden van Cornwall. Schitterend weer, wel fris en een paar dreigende buien, maar over het algemeen was het genieten.
De beroemde tinmijnen bezocht
Image

En natuurlijk een bezoekje aan Land's End
Image

De vierde dag zag er nog goed uit, maar op de vijfde dag zouden we weer terug naar Folkestone rijden en de vooruitzichten waren een waterval van regen. Dus toen maar alvast op de vierde dag richting het westen gereden, gelukkig zonder al te veel regen. Onder London hadden we een heel karakteristiek landhuis als hotel geboekt. Op onze sokken hebben we de volgende morgen ontbeten, want we wilden de mooie tapijten niet vuilmaken met onze laarzen.

Uiteindelijk zijn we de vijfde dag, wederom zonder noemenswaardige regen, via Folkestone naar huis gereden.
Image

Al met al een leuke voorjaarstocht met mooie luchten boven, fantastische wegen voor en een heerlijke motor onder.

Locked