Noord-Frankrijk

Ik rij inmiddels 40 jaar motor en vind het leuk om met de motor te reizen. Geen hele lange expedities, maar gewoon met een tentje achterop een regio verkennen in Europa.
Sinds 1979 ga ik regelmatig naar Engeland en kan me daar goed vermaken.
Ik heb voor anderen weleens motorreizen op informele basis georganiseerd. Als je vragen hebt, kun je die hier wel kwijt.
In dit deel heb ik ook een overzichtje van de motoren die ik gereden heb, en rij. En andere wetenswaardigheden.
Locked
KJP Heijkoop

Noord-Frankrijk

Post by KJP Heijkoop » 20 Dec 2018, 17:13

In Noord-Frankrijk heb ik in het verleden tochten georganiseerd vanuit twee uitvalslokaties. Op een dagtocht afstand van Nederland kun je heerlijk toeren en de Franse (culinaire) cultuur proeven. Uitstekend voor een 4-daags langweekend met een groep vrienden of een bedrijfsevenement.

Allebei de tochten zijn in Picardie en hebben overnachtingen in een hotel in het buitengebied met een goed restaurant. Er kunnen mooie ritten gereden worden langs de kust of door de lege gebieden langs de Somme. Er zijn natuurparken en beschermde gebieden, kleinschalige landbouwgebieden met typische lokale bar-tabac voor een verfrissing.
Het zijn rustige gebieden die niet overspoeld worden door (pseudo) sportieve motorrijders of grote groepen toerrijders.

Geinteresseerd? Laat dan een berichtje achter in de "Comments" sectie.

Locked